Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 4 oktober 2012

Bullarna som räddade min dag

Kanelbullensdag! Vanligaste motivet på bloggar idag?
Idag är det tur att det fanns något att fira, nämligen kanelbullensdag, för resten av dagen tänkte jag glömma. Det var verkligen ingen munter tillställning idag på jobbet och den slutade med att en kollega öste ur sig sina bekymmer på mig. Tur att jag har en så stor familj att komma hem till att det är lätt att fokusera på annat. Boken jag har börjat på är också bra att skingra tankarna med.

Vi blev i alla fall bjudna på bullar till 14-fikat och hemma fanns det gigantiska kanelbullar. Jag tänker äta min ikväll efter body pump passet. Japp, nu är det dags. Det passar bra eftersom stegräknaren bara står på c:a 5000 steg och målet är minst 10 000 steg/dag. Det var flera kollegor idag som stod och gungade när man pratade med varandra, men den hetsen lägger sig nog;-)

Nu busa med lilleman:-)

1 kommentar:

  1. Undrar om kanelbullensdag firas enbart i Sverige? Men det ser så gott ut att jag tror vi kan fira den i efterskott här under veckoslutet :-)
    Jag gick 10 000 steg om dagen en period på våren, men mina knän "bad mig sluta" ;-)
    Lycka till och trevlig fredag
    Ann-Mari

    SvaraRadera