Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 28 oktober 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Nej idag var jag inte nå vidare värst bra på att baka. Det som skulle varit en kardemummakaka, med vaniljfyllning blev något som nog passar bättre på halloween!
Det började med att jag saknad 1 tsk kardemumma. Jag tog pepparkakskrydda istället, det är ju lite kardemumma i den blandningen. Sedan skulle jag göra fyllningen och insåg att vi hade slut på vaniljsocker. För ett tag sedan köpte jag vaniljessens, så det kunde jag ju ha istället. Jag tog den lilla flaskan och hällde i utan att läsa på den. Röd karamellfärg. Hmm, inte bra, men det är ju bara utseendet som blir konstigt och inte smaken. Då kom jag på den smarta idén att ta lite marsanpulver, för det är ju vaniljsmak. Hmm, klumpar i den rosa röran.

Kakan fick inte godkänt resultat. Det är bara att inse att vissa gånger ska man inte ta ut svängarna. Det blir inget recept på denna kaka, men om jag fryser in den så kan vi ha den på halloween;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar