Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 26 oktober 2012

Earth hour

Inatt och hela morgonen hade vi nedsläckt i huset. Vi bidrog i mer än 12 timmar till att minska energiförbrukningen, mycket viktigt.
Men ok, det var inte självvalt och även om det var den mysigaste frukosten på länge, med tända ljus överallt, så är 16 grader lite väl kallt inomhus.

Jag åkte och jobbade medan de övriga fick åka på kondis och senare till farmor för att kunna värma vällingen på vedspisen och dricka lite kaffe. Det är inte kul att ha ett eluppvärmt hus i sådana här lägen.

Nåja, nu är det äntligen fredag och barnen äter chips och ser på 'busiga programmet' dvs AFV på 5:an.

Skönt med helg för jag är helt slut efter denna intensiva och händelserika vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar