Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 5 oktober 2012

Körigt värre

Vilken fantastisk rivstart jag hade imorse. Alltid kul att komma på jobbet med en dråplig historia att skratta åt;)

Egentligen började allt igår när jag skulle åka hem från träningen. Jag tog inte med någon mobil då jag bara skulle träna. Bilen startar inte. Fick låna en telefon och ringa svärfar, men där hade de myskväll med vin och sushi så tji fick jag. Min mans lillebror förbarmade sig över mig och kom och skjutsade hem mig.

Blev till att låna en bil för att ta mig till jobbet imorse. Jag behövde bara tanka lite först, för jag var inte sugen på att få soppatorsk. Tanklocket går inte upp. Suck och stön. Tillslut efter att ha först låst bilen och sen öppnat den igen så kan luckan öppnas. Börjar tanka, stopp efter hela 6 liter. Misstror mätaren och nöjer mig så och hastar iväg. Herregud, de som såg mig måste trott att jag var en biltjuv!

Det gick hyfsat att jobba och hemma bjöds jag på finmiddag. Vi kunde tom prata i lugn och ro med varsitt glas vin och choklad efter maten. Lilleman höll på med sitt under tiden;)

Efter köksröj tog jag med lilleman för en kort runda runt kvarteret, behövde både luft och steg. Hemma hos farmor och farfar visade det sig att barnens lillkusin kommit så vi gick in för lite lek.

Nu sover lilleman gott och de andra ska lägga sig. Dax att sjunka ner i soffan.

Äntligen helg;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar