Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 14 oktober 2012

Moderna husmodern

Idag bröt vi vår tradition att gå alle man ut. Det regnade och haglade, så vi ställde in. Min stora kille lekte istället med sin bästis och lilltjejen gick på knattebio med en kompis. Jag blev kvar hemma och donade i köket. Jag hade bestämt mig för att försöka på att baka cup cakes istället för vanliga muffins. Måste ju försöka bli lite modern;)

Det var mycket trix med att smälta marshmallows och vispa frosting noga och länge. Jag gjorde så gott jag kunde och misslyckades bara med spritsningen. När jag så väl skulle dricka dagens första kopp kaffe och njuta av mitt verk så blev jag så besviken! Det var inte särskilt gott. Utan frosting hade det varit något bättre. Nä tacka vet jag gamla hederliga muffins!

Nåja, till middag gjorde jag stora mängder fisksoppa så det även räckte till släkten. En väldigt trevlig och god avslutning på helgen!

Nu väntar vi på att barnen ska somna så att vi kan se solsidan. Tack vare inspelningsfunktionen på tv-boxen missar vi inte längre program som börjar kl 20.

Sen håller jag tummarna om att få sova en hel natt - hoppas kan jag ju alltid göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar