Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 2 oktober 2012

Mysig sjukdag

Idag har jag legat på soffan hela dagen. Jag har med andra ord varit riktigt seg och huvudvärken vill inte riktigt ge sig. Det som har varit allra bäst med dagen är att jag inte har behövt vara ensam. Min man och lilleman är ju hemma. Det är aldrig kul att vara sjuk och klen, men om jag nu måste vara det så är jag det helst nu under föräldraledigheten. När lilleman sov passade vi på att se färdigt Arne Dahls film "Europa blues" och den var riktigt bra. Jag har därför bestämt att jag måste läsa en av hans böcker, så nu är "En midsommarnattsdröm" laddad i telefonen.
Brorsorna bygger lego tillsammans, medan jag ligger på soffan och tittar på
Det har alltså varit en tråkig men mysig sjukdag och jag har kunna njuta av min ettåring från soffan. Han är bra go och det är så roligt att se hur han samspelar med sin pappa. Hjärtat blir varmt och han gör många roliga miner som gör att jag inte kan vara på dåligt humör.
Tävla om Reunion Home doftljus här.

Jag hoppas att jag mår bättre tills imorgon, för hur mysigt det än är så blir det långtråkigt i längden att inte må bra.

För er som undrar, ja min man bakade idag igen. Jag har inte smakat än, men det är kladdkakemuffins med vaniljglass. Tänkte njuta av den senare, när barnen lagt sig. Bäst att jag blir friskt snabbt så att jag kan komma igång med träningen igen!

2 kommentarer:

  1. Åh hoppas du blir bättre snart! Det är så jobbigt att vara hängig när man har små

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!!! Men visst är det skönt när man mitt i sjuket kan ha det mysigt ändå :) Kram!

    SvaraRadera