Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 7 oktober 2012

Sköna söndag

Det har varit en riktigt skön ledig söndag idag. Sovmorgon, alle man ut och höstpromenad. Stegräknaren har fått ticka på, härligt. Jag och lilleman har plockat ihop lite leksaker i trädgården och sedan skickade vi iväg lilltjejen med sin 20 åriga farbor. Hans födelsedagspresent till henne var ett biobesök med popcorn och dricka. Ice Age 4 ska de se och jag hoppas hon klarar att sitta still och tyst så länge.

Mannen har röjt i ett rum som vi ska göra i ordning. Äntligen har vi (jag gillar att säga vi fast jag inte gör något) orkat börja med renoveringsprojektet. Det gäller ju att bestämma sig så att båda är med på noterna.

Nu ska jag laga middagen, som min man så förträffligt har förberett för mig. Känns som att jag ska laga mat i ett matlagningsprogram där allt är skuret och ligger i separata skålar.

Nästa vecka kommer nog bli lite jobbig. Jag behöver ta ett tufft beslut, delta på en massa långa möten samt sedan kompensera det med att träna och räkna steg. Sedan är det hög tid att skaffa ett pass. Jag vill ju inte att det ska gå som förra gången!


1 kommentar:

  1. Allt förberett när man ska laga mat, vad härligt ;)

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk om du skulle bli sugen ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-medicinquotskapetquot.html

    SvaraRadera