Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 25 oktober 2012

Solstrålar under dagen

Idag började dagen inte bra. För tredje gången har jag fått problem med bilen. För ett tag sen startade den inte när jag skulle hem från träningen. I måndags fick jag punka och imorse när jag skulle tanka så rök det från bakdäcket då handbromsen frusit. Pust, bilar ska bara funka!

Dagen blev i alla fall toppenbra! Vi jobbade effektivt på jobbet och allt flöt på bra. Det var prisutdelning för att halva stegtävlingen är avklarad för ett lag. Största ljusglimten, ja solstrålen, är att jag njuter så av att inte tagit på mig ett lika stort ansvar som jag hade före föräldraledigheten. Jag mår så mycket bättre! Det är det klokaste jag gjort på länge:)

Jag kom äntligen iväg på body pump igen efter 1,5 v ofrivilligt uppehåll. Jag har kämpat på cross trainern, men pump är roligare. Nu kan jag räkna med träningsvärk, för det var hårdkörning idag!

Nu är det fredagsjobb kvar och nästa vecka jobbar jag bara på måndagen, sen blir det höstlov. Härligt!

1 kommentar:

  1. Usch, bilproblem är det värsta som finns. Precis som du säger, de bara ska funka!
    Skönt att resten av dagen blev bra!
    Här är det också höstlov till veckan men jag tänker börja lovet med att bara ha den store skolkillen hemma, de små får ett par dar på dagis!
    Kram Anna

    SvaraRadera