Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 22 oktober 2012

Tjejträff - Hasselbacken

Så var tjejhelgen till ända. Det har varit toppenbra, förstås, vad kan det annat bli med vårt tjejgäng!

Det hela började med att alla möttes upp vid ringen, det klassiska mötesstället. Efter kramar och hejanden så tog vi oss ut på Djurgården och Hasselbacken. Väl där så väntade dignande bord till brunchen. Det fanns liksom ingen rim och reson över hur mycket man kunde äta.



Det var först kalla fisktallriken som sedan ersattes av kalla köttallriken och så lite ost emellanåt. Efter detta väntade varmrätterna, men i mitt fall så blev det bara en plätta - jag ville ju spara mig till efterrättsbordet. Oj oj vilka godsaker det fanns där! Proppmätt var ordet!

Det blev helt perfekt för vårt gäng att sitta och äta och prata timme in och timme ut. Det är så många jag inte hunnit ringt till på länge, så vi fick uppdatera oss om allas liv.

Efter vår sittning tog vi en välbehövlig promenad till hotellet i regnet och gjorde oss i ordning för middag. Det var en väldigt speciell restaurang BonBon och jag blev inte mindre mätt där. Ja, som jag nu sammanfattat så har jag lagt på mig ett antal kilo, men det var det värt!

Vi kan verkligen prata hur mycket som helst om våra barn, jobb, relationer, böcker osv osv. Tillslut tog tröttheten över och vi gick och lade oss. En riktigt bra dag! Fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det låter och vilka bilder. Vad MYCKET mat, mumma ;)

    Nu är det dags igen.
    Skickar med en länk om du skulle bli sugen på att vara med:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-hander.html

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera