Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 26 november 2012

Det finns hopp

Idag har jag varit hemma från jobbet. Jag var säker på att det var min tur att insjukna i magsjuka i morse, men som tur var blev det inte så. Jag hade knappt sovit på natten och stökat med välling vid 4 så min kropp orkade inte mer.

Det blev en seg dag idag och det enda aktiva jag gjort är att ha gått ett varv runt kvarteret då lilleman skulle sova. Annars har jag mest spelat Ruzzel och Wordfeud mot min sjuka svärmor. Det gäller att passa på.

Jag hoppas verkligen att alla barnen sover bättre inatt nu när de blivit friska. Imorgon ska lilleman vaccineras och då brukar han få feber. Jag håller tummarna för att det inte blir så...

Jag fick en strimma hopp när jag såg min bortglömda orkidé. Den har fått liv igen och har blomknoppar! Det måste vara ett tecken, ett gott tecken.




2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du får förbli frisk!
    Här går jag som på glas varje år efter oktobers början, har en hemsk fobi för magsjuka som verkar bli värre för varje år...

    Är det inte konstigt det där, att orkidéer verkar trivas som bäst när det blir som kallast och mörkast här...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får vara friska nu. Bra att lyssna på sin kropp och ge den vila när den ber om det :)
    Kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera