Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 6 november 2012

Lördag i London


Dagen började tidigt med frukost på Starbucks och gratis WiFi. Det märks att man byggt upp ett visst beroende av sin kära telefon;-)

Idag tog vi oss an lite turistattraktioner. Redan vi 9 var vi vid Tower of London. Jag har varit där 1998 och tyckte det var bra då, så vi gick en guidad tur och fick höra allt om hur de behandlade sina fängslade "gäster"...Kronjuveler i all ära men guiderna är den största höjdpunkten.

Drama som bilden inte visar: Bakom ryggen på guiden blir ett litet barn bitet i fingret av en av två korpar som huserar på slottet....
Efter denna dos av turistmål så tog vi tunnelbanan till Westminister, för då kan man enkelt bocka av Big Ben och Westminister Abbey. Bara att komma upp ur underjorden och vips har man sett den store Ben. Vi gick även förbi 10 Downing Street.

Nu var det dags för shopping så vi vandrade mot Piccadilly igen och passerade Trafalgar Square. Passade på att luncha på en pub för en "Beer and a Burger". På sportaffären Lillywhites fanns det 6 våningar av sportartiklar och jag lyckades köpa ett par träningstights på 70% rea. Sedan gick vi till ett annat jättevaruhus, nämligen Hamleys. 6 våningar av leksaker. Pust, jag blir i ärlighetens namn helt matt av det stora utbudet. Vi köpte inga julklappar utan bara något litet med hem till barnen. Jag handlade lite på Body Shop och H&M, varför testa några affärer som vi inte har hemma liksom....;-)

Sedan kom det stora ögonblicket när vi skulle äta middag på Gaucho. För er som gillar kött, så är detta restaurangen att besöka. Vi tog oxfilé och jag dog en smula när jag tog första tuggan. Helt obeskrivligt gott. Det var dyrt men det var värt det, alla gånger!

Kvällen avslutades på hotellbaren och en livlig diskussion om genus och rosa kläder och jämställdhet. Intressant som vanligt. Londonvistelsen var över och jag tyckte vi hann se massor på bara två dagar. London är en riktigt trevlig stad som jag gärna återvänder till.



2 kommentarer:

  1. Javisst 17. Ni åkte ju till London. Vad kul att se vad ni haft för er.
    Och lite avis blir jag allt ;)

    Och nu så är det dags igen för veckans Real Life:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/real-life-pysselmissar.html

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk till röstningen på bloggarna också som man kan rösta på tills på fredag:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/har-kommer-nomineringarna.html

    SvaraRadera
  2. Oj vad häftigt att se alla platser som man hört så mycket om!
    Kanske julklapp till maken ;-)
    Anna

    SvaraRadera