Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 18 november 2012

Omkastat

Vilken helg! Fullt ös direkt på lördagmorgonen med frukost, direkt följt av simskola. Lunch på MAX, för att sedan åka och köpa födelsedagspresenter till barnens kompisar som ska ha kalas. Hemma pysslade mannen på med projekt byta plats på allt i vardagsrummet. Ibland vet jag inte var idéerna kommer ifrån, men vi ville gärna ha soffan där bordet stod och tvärtom. Detta innebar att tv-kabeln behövde förlängas och slutade med att vi inte längre hade någon tv-bild. In i det sista hölls det på att funderas på detta, tills det var dags att kasta sig in i duschen. Vi fick även styra om våra barnvakter som skulle vara hemma hos oss med barnen. Vi lämnade dem istället hos farmor och farfar, men det var nog lika bra det.

Tillslut kom vi oss iväg på vår middag som våra goda vänner bjudit in oss till. Det var så LUGNT. Det var länge sedan vi träffades utan barn. Mycket gott och trevligt, ja ni ser ju bara på efterrätten;-)
 
Senare blev det dags för showen "Ljust och Fräscht" i sporthallen. Det var nästan två timmars hysteriskt skrattande. Det var högt tempo på skämten, men jag gillade det verkligen och avslutningen var maffig. Sedan tog vi oss hem och bar in sovande barn i sina sängar. Det blev till och med sovmorgon till 8 i morse.
Idag fortsatte projektet med omkastningen med att köpa rätt sorts kabel för att få tv-bild. Det slutade väl, men det är oerhört mycket mer pyssel än vad vi tänkt oss. Vi håller som bäst på med att dölja den långa kabeln under golvlisten. En oväntad sak var den nya utsikten från soffan. Nu ser vi hela köket, vilket betydde storrensning på alla bänkytor. Alla grejer som vi inte städar undan från bänken att vara i blickfånget från soffan. Hur jag ska lyckas hålla ordning där varje dag blir ett mysterium, men så här önskar jag att det kommer se ut i köket framöver när jag sitter i lugn och ro och slappnar av i soffan. 

He he, drömma kan jag ju alltid!


1 kommentar:

  1. Fint kök ni har! Kan tänka mig att man städade upp bättre om man såg köket från soffan...svårt att sitta och mysa om man ser oredan, eller så släcker man bara alla lampor ;-)
    Kram,
    Ann-Mari

    SvaraRadera