Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 24 november 2012

Pyntat

För ett tag sedan skrev jag om hur vi julpyntar. Idag var det dags, en vecka "för tidigt". Vi höll ändå på att fixa med tavlor och lampor efter vår vardagsrumsflytt och då passade jag på. Det blev rödrutiga gardiner i köket och så stjärnor och adventsljusstakar i fönstrena. Jag har inte hunnit med övervåningen, så det får jag försöka fixa imorgon.... Om jag hinner.

Imorgon ska jag nämligen baka en saffranskaka, städa, ta med lilltjejen på kalas, fira barnens gammelmormor samt anordna vinlotteri. Pust. Det blir en intensiv och kul dag!

Nu ska jag gå ner och njuta av mitt adventspiff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar