Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 7 november 2012

Pysselmissar - Real Life


Denna vecka handlar real life utmaningen om pysselmissar. Jag är nog mästare på att misslyckas med pyssel och därför avvecklar jag mitt pysslande mer och mer. Om man kan kalla sömnad för pyssel så är det något jag försöker mig på. Jag är av någon orsak inte så där värst noggrann som man faktiskt behöver vara. Jag höftar lite då och då, vilket resulterar i den där saknade cm på bredden eller längden osv. Jag tycker dock att det är lite roligt. Jag brukar himprovisera vid bakning också, vilket naturligtvis inte blir lyckat. Jag pratade om denna kaka senast idag på jobbet och mina arbetskamrater skrattade gott och konstaterade att jag lever ut all spontanitet hemma som jag i mitt jobb inte har utrymme för.

Det främsta jag brukar pyssla med barnen blir i juletid. Det blir som ett tvång i och med att alla andra pysslar med sina barn. År efter år får jag för mig att jag ska lyckas med ett pepparkakshus, men jag kan nu konstatera att JAG KAN INTE! Här kommer bildbevisen, helt omöjligt att missa tabbarna;-)


Detta är ett hus bakat enligt egen mall 2010. Förra året fick jag för mig att det var mallen det var fel på och köpte ett färdigt hus, bara att klistra ihop. Ja, det var just det. Det är där felet ligger! Det huset stod i en hel dag innan det säckade ihop.

Jag gillar att titta på Äntligen Hemma och barnprogram som Fixa rummet eller Philofix. Det ser enkelt ut och jag brukar ofta komma på mig att tänka: Hur svårt kan det va`, det där skulle jag nog greja med barnen? Men som tur var har jag lärt mig nu, jag kan inte pyssla. Jag är så glad att mina barn pysslar på skola och dagis och att det allra mesta går att köpa.

7 kommentarer:

  1. Men det där pepparkakshuset ser väl inte så illa ut. Du skulle sett mitt första! Speciellt under tiden jag höll på med det... Jag fick bygga upp en stomme av spillvirke med en topp av vikt kartong och limma dit pepparkaksdelarna med limpistol. Och nåde den som kom i närheten av mig när jag gjorde det ;)

    SvaraRadera
  2. Då ligger veckans sammanställning ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/sammanstallning-av-real-pysselmissar-2.html

    Och som vanligt, tack så jättemycket för att ni var med och förgyllde denna veckan ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Jag tycker pepparkakshuset är sött jag! Det har jag aldrig gjort själv, utan köpt färdiga...
    Man ska ju bara göra det man känner för ;)
    Ha en toppen fin torsdag,
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Det är inspirerande att titta på inredningsprogram men ofta är det lite för stora projekt de håller på med :)

    SvaraRadera
  5. Jag lyckas inte heller med att få dem att sitta ihop!
    Har testat allt!
    Göra eget kristyr som antingen rinner eller stelnar innan det kommit på plats!
    Köpt kristyr som inte är tillräckligt.
    Karlssons klister!
    Tejp!
    Allt!!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig vågat mig på pepparkakshus, jag är imponerad! Och jag känner igen det där med att sy, någon centimeter hit eller dit är väl inte så noga...

    SvaraRadera
  7. Även om jag tycker om att pyssla minns jag hur tacksam jag var över att barnen pysslade i skola, dagis och på klubbar!
    jag undrar om någon får pepparkakshuset att se ut som man tänkte sig det ;-)
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera