Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 10 november 2012

Röjardag

Idag började simskolan igen efter ett litet uppehåll. Medan de stora barnen var där med pappan passade lilleman och jag på att handla och hälsa på farmor och farfar.

Efter lunch städade jag ur stortjejens nya rum och började flytta in hennes grejer. Det är mycket som kan rensas bort och vi var noga med att bara flytta in det hon leker med. Hon blev väldigt nöjd och stolt och lekte länge på rummet.

Nu är det lillemans rum kvar, men innan dess kanske det är källaren som ska få sig en rensning. Vad gör man av 100 pocketböcker som vi troligen aldrig kommer läsa igen och vad ska jag göra med alla mina nu drygt 10 år gamla kursböcker? Spara, sälja, slänga?

Efter allt röj blev det middag och spelet Blokus. Roligt och klurigt! Nu försöker jag söva minstingen och längtar efter att få vila lite, helst framför "Så mycket Bättre".

1 kommentar:

  1. Oj vad härligt att rensa ut, känns så gött efteråt! Vi brukar alltid köra ett race före jul, innan alla julklappar på barnens rum. Ut med det gamla och in med det nya!
    Vi har haft med våra böcker, både skönlitteratur och kurslitteratur på loppisar!
    Pocket är ju även tacksamt att lämna på bussa/tåg mm!
    Anna

    SvaraRadera