Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 19 november 2012

Sminkväskan - Real life

Denna veckan är Yohannas skrivutmaning en riktig utmaning. Jag blev så glad att läsa om hennes sminkväska att jag nu utan att skämmas kan tänka mig att visa upp min.

Jag har en väldigt torftig sminkväska och ärligt talat så har jag mitt smink mest fritt i skåpet inne på lilla toan. Det är detta smink jag använder, vardag som fest:
Jag använder en mjukgörande kräm, foundation, puder, ögonskugga, mascara och läppglans. Ja, det är faktiskt allt vad jag använder! Jag gillar Body Shop, mest för att jag vant mig vid det märket och därför inte behöver fundera vad fasen jag ska ha för något. Det är ju en djungel om jag går in på t ex Åhléns för att leta bland alla märken som finns.

Eftersom jag precis börjat jobba efter föräldraledigheten så tar jag mig tid att sminka mig varje vardagsmorgon. Det blir liksom lite "micro-egentid" att kunna göra detta i lugn och ro. Sedan kompenserar jag väl upp att jag under 1,5 år i princip aldrig sminkade mig. De få gånger jag går ut på middag eller fest sminkar jag mig lite noggrannare och använder möjligen kajalpenna.

Jag har ingen aning om dyrare smink är bättre än billigare. Till viss del naturligtvis (det märker jag ju själv på min ögonskugga som inte är nå bra), men de allra dyraste tror jag inte är så enormt mycket bättre. Hur det än är med det, så kommer jag inte lägga ner en förmögenhet på mirakelkrämer, utan det jag känner mig nöjd med får duga.

Ja, det var den enkla sanningen om min sminkväska!

7 kommentarer:

  1. Härligt att se ;)
    Men hallå, foundation? Det är väl överkurs ;)
    he he

    Hälsningar
    Yohanna, som återkommer på onsdag.

    SvaraRadera
  2. Låter som min sminkväska!=) Det är nog ganska vanligt med vvår typ också, som är sparsamma med denna vara!=9
    Mvh Miriam

    SvaraRadera
  3. Har inte heller så mkt smink! Eller jag har massor, men bara för att jag sparar allt gammalt skrot. Har inte mer än dig om man kollar på det jag faktiskt använder!

    Skönt att höra att det löste sig med SAS :-)
    Anna

    SvaraRadera
  4. Sammanställningen är KLAR. Vad svenska kvinnor använder för smink och vad de har i sina sminkväskor ÄR utrett ;)
    Tack!
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/sammanstallning-av-real-sminkvaskan-2.html

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen en hel djungel som man inte har råd att plöja igenom. Har hänt mig flera gånger att jag köpt något som jag inte tål sedan. Body shop ska ju ha bra produkter, måste gå in och titta.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker om den här utmaningen, vi är många som nöjer oss med enkel sminkning, det känns befriande tycker jag!

    SvaraRadera