Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

fredag 9 november 2012

Tacksam turdag

Just idag kom vår son inte hem som han skulle efter skolan.

Vilken tur att jag hade avskärmat mig så mycket från omvärlden att jag missat nyheten om den försvunna 9-åringen och inte kunde låta fantasin styra mig.

Vilken tur att det var min man som var hemma och inte jag, så att det inte blev hysteri.

Vilken tur att vår son bara stannat hos grannpojken och glömt att gå direkt hem.

Och vilken tur att den kidnappade flickan hittades i liv.

Det blev ett litet samtal vid middagsbordet med barnen om händelserna. Alltid bra att få tillfälle för det.

Nu är det äntligen helg!

1 kommentar:

  1. Känner igen det där!
    Vår äldste blev borta ett par gånger för några år sen i samband med skolan. Han åker skolskjuts hem. Och så var det i skarven mellan att vara på fritids eller åka hem. För svårt att hålla koll på på skolan tydligen så vid några tillfällen valde de att hålla honom kvar där och inte ringa...
    Tacksam att inget annat hänt!
    Och tacksam att tjejen kom hem!
    Anna

    SvaraRadera