Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 27 november 2012

Trean kom...

...fyran kommer så småningom...(men INTE femman hoppas jag)

Japp, idag var det skolkillens tur att insjukna. Han har legat hela dagen och har fått fyrkantiga ögon. Jag hoppas han är piggare imorgon, för usch vad barn är ynkliga när de är sjuka. Nu börjar mannen klaga på magen, så snart har 4/5 drabbats. Bara jag kvar. Läskigt.

Jag jobbade idag, men det var inte lätt att veta hur jag skulle göra i morse. Jag fick dåligt samvete om jag skulle varit hemma, eftersom jag inte var sjuk, men jag fick även lite dåligt samvete för att jag gick dit. Det är som att ha pesten när ordet magsjuka nämns.....Jag förstår dem, samtidigt som jag hamnade i ett litet dilemma. Det går ju inte att ha 48 h regeln på alla i familjen varje gång någon är magsjuk. Egentligen är det väldigt sällan som alla drabbas. 

Det var avslutning på stegtävlingen idag och jag skulle fixa med priser, så det fanns faktiskt någon nytta med att jag jobbade. Sedan fick jag mycket gjort så det kanske kompenserar min frånvaro.

Nä, dax att sluta älta och börja natta barn. Sedan är det bara att hålla alla tummar och tår!


2 kommentarer:

  1. Hoppas ingen mer blir sjuk, det är ett elände med magsjuka, vi brukar tack och lov vara ganska förskonade från det numer. Men när ungarna var små var det ständig magsjuka hemma hos oss, jag tror vi byggde upp immunitet mot alla magsjukevirus då...

    SvaraRadera