Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 2 december 2012

Första advent

Mysfrukost imorse med första ljuset tänt. Det var kallt idag, -12 grader, så vi passade på att köpa bättre vantar och mössor till barnen. Passande nog hittade jag en varm dunjacka på rea som fick följa med mig hem. Den passade fint på julmarknaden senare, för fyy vad kallt det var! Vi köpte med adventsfika hem så att alla barn med kompisar fick fika.

Nu väntar jag på kinamat och nya hyrfilmer. Det blir en lugn och tidig kväll för imorgon kommer taxin till tåget 5.15. Jag ska till Stockholm på kurs och kommer inte hem förrän onsdag. Två hela nätter som jag ska få sova ostört. Det är något jag längtar riktigt mycket efter just nu!!

1 kommentar:

  1. Det är den största fördelen med tjänsteresor. Egentid!

    SvaraRadera