Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 15 december 2012

Godsaker

Efter en massa skottning så blev det dags för att fixa årets julgodis. Min skolkille är allergisk mot nötter så vi gjorde en variant av Rocky road med rice crispies, dumle och minimarshmallows blandad i choklad. Sen gjorde jag vanliga Rocky road med jordnötter, för det är så himla gott!

Det blev även "muffins" gjorda på smält choklad, rice crispies och smarties. Barnen var överlyckliga när de fick smaka efter middagen!

Det känns som om jag är i fas med julförberedelserna. På måndag ska de sista julklapparna inhandlas och så behöver vi köpa en gran. Tänk, bara en arbetsvecka kvar!



2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin ljusstake!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gäller bara att vara på humör att tända alla ljusen;)

      Radera