Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 6 december 2012

Kämparanda

Resan hem från Stockholm igår blev en mardröm. Alla tåg var försenade utan att SJ hade någon koll på om de skulle kunna gå eller inte. Det första tåget blev inställt och det tåget vi sedan bokades om till verkade aldrig kunna avgå. Jag kom till slut hem kl 01, men kunde inte somna. Att läsa bok blev inte bättre (för den är så spännande). Det blev nog bara 2h sömn inatt, men trots detta en bra dag! Mannen är ute på jobbfest så jag har haft fullt upp!

Dags för en glädjelista:
- Att vakna kl 05 var hemskt, men oerhört mysigt när lilleman sjunger "ajajaj uff"
- Hela min avdelning blev bjuden på en god tre-rätters lunch idag.
- Efter middagen var jag och alla barnen ute i snön. Så skönt att få skotta nu när jag inte kunnat komma iväg och träna på hela veckan.
-Alla barnen somnade snällt och jag kunde krypa upp i soffan med pepparkakor och ädelost och se på senaste Grey's Anatomy
-Nu ska jag gå och lägga mig!

2 kommentarer:

  1. Så glad att jag inte skulle åka hem i onsdags, när allt stängdes ner... I stället promenerade jag nästan en timme genom ett nästan bilfritt Stockholm, det var häftigt!

    SvaraRadera
  2. Det har verkligen varit kaotiskt enligt vad vi sett på nyheterna! Det är liksom extra skönt att komma hem om resan varit fylld av strapatser. När du skrev om ajajaj buff, fick jag en flashback till när mina tjejer var små :) tack för det <3
    Kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera