Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

torsdag 13 december 2012

Lucia

Inatt sov lilleman i sin säng hela natten, tjoho! Jag var visserligen uppe och puffade på honom fyra gånger, men det är ändå oändligt mycket bättre än hur det brukar vara. Det var en passande dag att sova bra, eftersom lilltjejen skulle vara luciaklädd på dagis kl 7.00 i morse. Det är sista gången hon lussar på dagis, för nästa gång blir det i skolan.

På förmiddagen tog jag med mig lilleman till hans blivande dagis på besök. Det började tveksamt och slutade i grin - för att vi skulle åka därifrån. Verkar lovande:-)

På min sista semesterdag innan jullovet så har jag även hunnit med att leta upp och skriva adresser till alla julkort. Inser att jag måste beställa 10 julkort till. Jag borde hinna....Sedan har jag hämtar ut tre paket med julklappar som jag beställt. Synd att de inte var inslagna också;)

Imorgon är det jobb igen, men bara halvdag, då vi får en sen jullunch vid 14 och sedan drar vidare mot stan!

2 kommentarer:

  1. Härligt med alla luciatåg tycker jag!
    Och i år fick även jag och lilleman vara med! Han låg i hög feber förra året så han har laddat riktigt länge nu!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte en enda lucia igår, tur att jag fick se en här! Och en så söt oxå!

    SvaraRadera