Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 9 december 2012

Nöjd!

Idag blev det premiär för de stora barnen i slalombacken som ligger 5 minuter bort. När de åkte somnade lilleman och jag hade storstädning. Det var längesedan vi lyckats fått till städningen, mest på grund av sjukdomar (och lathet), men nu var det i alla fall dags. Det kändes motigt när jag började, men efter ett tag gick det i en väldans fart. Jag hann hela huset utom sonens rum (där gick det inte att dammsuga pga allt lego).
 
Jag har handlat lite mer julklappar på nätet. Så smidigt att slippa julruschen, men jag måste in till stan för att köpa en bärbar dvd, med två skärmar till kommande bilresa. Sedan behöver lilltjejen en egen resväska och jag ska hitta något till barnens gammelmormor - SEN är jag klar!

Nu ska jag baka en adventskaka till imorgon, för då blir det äntligen vinlotterikväll. Den ställdes ju in förra gången när alla blev sjuka, men nu ska det nog gå bra!

1 kommentar:

  1. Jag har julklappar att köpa till mina barn från mina syskon, men jag tror att det blir pengar de får. De vill helst spara till större saker och handla själv, så tråkigt nog blir det nog bara ett kuvert med pengar...

    SvaraRadera