Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 12 december 2012

Semester

Idag och imorgon har jag semester! Jag gör inget särskilt utan är "bara hemma" och tar hand om barn och hushåll, men det är skönt!

Strulig natt igen gör att jag har legat på soffan efter att lilleman somnade och har läst senaste Mama och funderat. Det fanns en artikel om "Slow parenting" dvs ett föräldraskap utan mobil och dator som stjäl uppmärksamheten från barnen. Det är sunt och jag känner mig träffad. Smartphonen är guld värd men skapar ett beteende jag egentligen inte vill ha.

Alldeles strax ska jag hämta lilltjejen på dagis och då ska jag öva på några tips från artikeln. Vi får väl se hur det går:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar