Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 16 december 2012

Snömassor

Vaknade upp av regn, oh hemska tid! All snö som fallit under natten blev blytung. Min man har varit ute hela förmiddagen och skottat gård, altantak och garagetak. Vi brukar även skotta åt gammelmormor/morfar, men nu fick snöslungan jobba där istället. När allt är skottat så dröjer det en stund tills plogen kommer och då är det bara ut igen. Lätt snö skottar jag gärna, men när det blir så här tungt håller jag och min rygg ifrån kroppsarbete.
Tredje advent glömde vi bort i morse, så det blev ljuständning till eftermiddagsfikat.

Jag var ute och lekte med lilleman och barnen i snön och åkte spark och drog pulka. Det är bra härligt med vinter och snö. Regnet däremot kunde jag varit utan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar