Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

tisdag 4 december 2012

Stockholm

Ligger i ett tyst hotellrum och ska snart krypa ner under täcket. Det har varit två bra dagar i Stockholm och imorgon är det dags att åka hem igen.

I måndags var jag och två arbetskamrater i Södertälje och träffade kolleger. På kvällen mötte jag upp en tjej från mitt gäng och vi fick ett par timmars prat över en god risotto och ett glas rött. Sedan sov jag hela natten, men vaknade 6.15 precis som jag brukar. Nåja, jag läser ju en riktigt bra bok så det gjorde inte så mycket.

Idag har jag varit på kurs hela dagen. Jag var rädd för att den skulle vara lite för grundläggande för mig, men det visade sig ligga på helt rätt nivå. Till middag blev det thaimat och sen lite shopping på Åhléns.

Nu ska jag passa på att sova. Tror att när jag väl kommer hem igen så ska vi flytta ut lilleman ur vårt rum. Han har sovit i sin säng hela natten nu när jag varit borta, så jag tror att det är mammalukten som stör honom.

Nä, dags att säga godnatt!

1 kommentar:

  1. Haha, lustigt det där hur lätt de sover gott när inte mamma är hemma! Precis som du säger känner han nog både doft och hör dina andetag!

    Kul när kurser blir bra och man känner att man får nåt utbyte av det!
    Kram Anna

    SvaraRadera