Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 21 januari 2013

Floridaresan

Dax att sammanfatta vår långresa över jul/nyår. Vi drog iväg hela familjen till Florida och gick ut hårt med Disney. I Orlando ligger fyra Disney parker och vi besökte dem alla! Vi valde att bo på ett Disneyhotell för att skippa bilhyra och ha biljetter och resor fixade. Vi bodde på Disney Caribbean Beach Resort och det var ett fantastiskt hotell! De första dagarna var det tidiga mornar (pga jetlagen), så vi hängde på låset när frukoststället öppnade och sen tog vi oss snabbt ut till parkerna: Magic Kingdom, Epcot, Animal Kingdom och Hollywood Studios. Alla var bra på sitt sätt.



När vi var mätt på Disney parker så hyrde vi bil och tog oss till Hard Rock Hotel, nära Universal studios. Det var ett jättelyxigt hotell med vattenrutschkana till barnens stora glädje (och vår). Vi badade och besökte en stor shopping mall och laddade inför sonens 9-års dag. Den firade vi på en Universalpark där Harry Potter finns. Lyckan var stor när vi kunde gå omkring i Diagon gränd och köpa "bönor med alla smaker", chokladgroda, "Butter bear" samt välja mellan en massa olika trollstavar från Ollivanders. Vi orkade halva dagen och sedan gick vi tillbaka till hotellet för bad och återhämtning. Födelsedagsmiddag åt vi på Hard Rock Café!

När vi var mätt på underhållning tog vi bilen och styrde kosan mot kusten och staden S:t Petersburg. Vi bodde granne med stranden på Treasure Island. Första dagen var det kallt, men resterande dagar spenderade vi på stranden och i poolen. Nöjda och glada barn letade snäckor i den vita mjuka sanden och sonen fick till ett dopp i det kalla havsvattnet. Poolen var bättre;-)
Bubba Gump blev ett favoritställe!
 Vi hittade några favoritrestauranger: Waffle house till lunch (för att dottern skulle äta något på denna resa) och Bubba Gump till middag. Jag är grymt sugen att se filmen Forrest Gump nu!

Resan dit och hem gick över all förväntan med tre barn. Värst var det nog att komma hem och ställa tillbaka tiden, men nu är vi på banan igen. En resa med många fina minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar