Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 21 januari 2013

Tvättstugan - Real Life

Veckan Real Life handlar om hörnan för klädvård, vilket i mitt fall är i källaren där tvättstugan finns. Jag har ett helt stort rum för tvätt och kläder. Sedan vi flyttade in i huset har vi slängt ut en massa gamla illaluktande garderober och målat golv, väggar och tak. Det är nu fräscht, med vita väggar och svart golv. Jag har haft stora planer på hur jag ska inreda och snygga till det, men hur jag än prioriterar så hamnar det alltid längst ner på listan.

Frågorna:
- Stryker du?
Jag har både strykbräda och mangel, men stryker gör jag inte och mangeln har jag aldrig använt. Det är endast i undantagsfall om jag akut behöver en skjorta/blus som strykjärnet kommer fram. Mannen sköter sina egna skjortor, och det är mest vid fest. Strykbrädan har visat sig vara en perfekt plats för rena, vikta kläder;-)

- Lagar, ändrar, skapar du kläder?
Nej. När jag var föräldraledig sydde jag några barnmössor och byxor, men det är inget jag prioriterar nu.

- Har du en speciell plats för det?
Min klädvård består av smutsiga och rena kläder och det är i tvättstugan allt hamnar och byter plats. Högarna med ren tvätt är större än den smutsiga. Jag har hiskeligt svårt att ta mig tid för att vika kläder, men ibland sker det. Oftast går jag ner för att få lite tid att tänka. Jag har skippat steget att bära upp barnens kläder till deras garderober och har helt sonika flyttat ner deras garderober. Spar mig lite tid!

- Drömmer du om en speciell plats för det?
Nej, inte i dagsläget. Jag drömmer om helt andra saker!!

5 kommentarer:

  1. Så smart att ha garderoberna i tvättstugan!

    SvaraRadera
  2. Tipset om garderoberna borde jag ha fått tidigare :). När jag inte har tomma tvättkorgar/ Ikeapåsar kvar går jag in till yngsta dotterns rum och föser ihop lite hos henne. Hon får inte in kläderna i garderoben, utan lever ur tvättkorgar :-)
    Låter som om du prioriterar rätt. Hoppas dina drömmar går i uppfyllelse!

    SvaraRadera
  3. Veckans sammanställning om Real Life och allas våra klädvårdshörnor eller wannahaves sådana:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/january/sammanstallning-av-real-kladvardshornanrummet-2.html

    Tack så mycket för medverkan. Det var jätteroligt som vanligt.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. När man har småbarn är ju tvätthögen så mycket större...hela tiden, tar liksom aldrig slut.

    SvaraRadera
  5. Villen toppen ide med garderober bredvid!
    Förstår att du prioriterar annat med så små juveler hemma ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera