Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 13 februari 2013

Alla Hjärtans Dag - Real Life

Yohannas Real Life handlar denna vecka om Alla Hjärtans Dag.

Det låter så mysigt när jag hör andra planera med sina respektive om spa och middag osv. Själv innebär allt sånt att vi måste ordna barnvakt och det är inte det lättaste på just denna dag. Det är inte ofta vi har barnvakt, men snart vore det skönt med ett litet avbrott i vardagen, men det får helt enkelt bli en annan dag.

Jag kan inte påstå att vi "firar" alla hjärtans dag. Det är inga större presenter som inhandlas, men i sista stund brukar jag få lite ångest och snabbhandla choklad eller blommor på affären (och hoppas på detsamma tillbaka). Egentligen vill jag komma på den ultimata presenten, men i mitt pressade deltidsschema finns inte utrymme för mer än jobb, hämtning av barn och matlagning. Det känns förstås lite trist och tråkigt, men kärlek ska ju visa sig varje dag. Det gör det, men i ärlighetens namn är det inte så lätt som småbarnsförälder att ha det som i romcoms... På ett sätt är därför den 14e februari bra, för att påminna sig om det lilla extra.

Vi kommer i alla fall att äta viltlax, ett toppenrecept som hela familjen gillar. Sedan ska vi lyxa till det med efterrätt på en torsdag. Det blir egentillverkad glass, detta då min man kom hem med en glassmaskin (!) och gjorde vaniljglass igår kväll. Det är kärlek det...he he...

4 kommentarer:

  1. Här kommer veckans sammanställning och en massa KÄRLEK på alla hjärtans dag.
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/february/sammanstallning-av-real-life-alla-hjartans-2.html

    Tack för att du var med och berättade.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Mmmm, hemmagjord glass, så smaskigt!

    SvaraRadera
  3. Ja när det är mycket annat kan man lätt få dåligt samvete för att man inte hinner göra allt så perfekt, eller vad man tror är perfekt. Middagen och den hemgjord glassen låter för övrigt helt perfekt!
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  4. Det lät gott med hemgjord glass! Hoppas ni hade en mysig dag!

    SvaraRadera