Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 3 februari 2013

Fjällen

Vilken fantastisk dag! Strålande solsken och några få minusgrader. Jag har precis kommit hem från en långpromenad med lilleman, där jag gick förbi golfbanan, som vi bor granne med. Det är verkligen som att befinna sig i fjällen. Så vackert! Där finns längdspår och sen finns både skridskoplan och slalombacke inom 5 min bilresa. Jag gillar verkligen vintervåren:)

Mannen är på en skidrunda, lilltjejen är på kalas och vår stora kille är i 'riktiga' fjällen med kusin och farmor & farfar. Jag pustar ut lite efter en härlig helg som började redan i fredags. Min bror var på besök igår och goda vänner på fika i förmiddags. Mycket god mat och så melodifestivalen förstås. Tur att jag tränat flitigt denna vecka för mintkladdkaka med glass och laxburgare var riktigt smarrigt!

Imorgon börjar allvaret. Nu jobbar vi båda två och barnen går på dagis/skola. Jag börjar på ett deltidsschema och hoppas att allt ska klaffa med jobb och hemmaliv. Vi får väl se hur vi klarar oss igenom vabruari:)



2 kommentarer:

  1. Vårvinter är verkligen en vacker årstid, men den har inte riktigt kommit hit än, vi är mitt i vintern fortfarande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, jag blundar för det faktum att det bara är 3e februari. Vintern har oss med i sitt grepp men idag såg och kände jag vårvibbar

      Radera