Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 27 februari 2013

Vabruari och deltid

Här inne har det varit dött! Inte ens Real Life har jag prioriterat att skriva. Det är som bekant Vabruari, vilket innebär sjuka barn och lite sömn. Imorgon ska jag byta av mannen och vara hemma med rosslig lilltjej.

Jag har jobbat för fullt den senaste tiden. Jag jobbar 80% nuförtiden, vilket är både skönt och jobbigt. Skönt att vara hemma vid kl 15 och jobbigt att arbetsuppgifterna inte minskat utan snarare ökat till mer än 100%. Mycket klurigt det här med deltid.

Jag har i alla fall tränat rätt bra, senast igår på Functional Moves! Superjobbigt, men bra träning för hela kroppen. Lite frustrerande att ha så lite tid för träning när jag nu äntligen fastnat för något. Nåja, min tid kommer när barnen blir större.

Jag tar alltså helg nu, för på fredag är jag ändå ledig! Imorgon hoppas jag kunna baka lite Biscotti med choklad, men det beror på hur många barn jag ska vabba;)

2 kommentarer:

  1. Deltid är arbetsgivarens vinstlott! Hela arbetsinsatsen för mindre lön...

    SvaraRadera
  2. Hoppas barnen kryar på sig!
    Jag har länge önskat jag kunde jobba deltid, men eftersom jag vet att ingen annan gör det arbetet jag då skulle måste skjuta upp, vet jag att det skulle gå just så som för dig för mig också...
    Chokladbiscotti låter gott!
    trevlig fredag
    Ann-Mari

    SvaraRadera