Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

onsdag 6 mars 2013

Sportlov

Idag har jag sportlov med sonen. Det är så skönt att få umgås ensam med honom utan småsyskon som stjäl uppmärksamheten. Solen lyste från en klarblå himmel i morse och vi bakade chokladmuffins för att ha med på skidutflykt. När vi väl kom ut så hade det börjat storma, solen gått i moln och spåren var sönderkörda. Vi kämpade oss i alla fall runt och fikade i lä, men oj vad skönt det var att komma in igen! När jag ändå var uppe i varv så passade jag på att köra ett styrketräningspass, medan sonen spelade på paddan. Attans vad jobbig plankan är, behöver mycket övning där....

Nu leker han med sin kompis och jag ska hämta dagisbarnen. Jag behöver ta lilleman till vårdcentralen för att kolla öronen. Han vägrar nämligen ta sitt Kåvepenin och jag hoppas de säger att vi slipper medicin, men annars måste det bli någon annan sort. Usch vad hemskt det är att tvinga i honom. Uppenbarligen funkar det inte heller, eftersom han vägrar att ta något vi ger honom, oavsett vad det är.

Imorgon och på fredag är hela familjen lediga och jag hoppas att det slutar blåsa så att vi kan åka lite skidor. Det är så skönt att vara ledig och koppla bort jobbet ett tag. Det har verkligen varit oxveckor sedan jul. Skönt att påsken kommer redan i mars:-)


1 kommentar:

  1. Mina barn ogillade oxå penicillin och hade mycket öroninflammation när de var små. I bland fick de penicillin i bland fick de inte det, och det märktes aldrig någon skillnad på sjukdomsförloppet, så senare under åren sa vi nej till penicillin. Det var pest att försöka få dem att ta det och det verkade ändå inte hjälpa dem med inflammationen...

    SvaraRadera