Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 3 mars 2013

Vila och träning

Helgen är snart slut och den har inte varit fullt lika aktiv som den brukar eftersom sjukstugan fortsätter här hemma. Nu är lilltejen piggare, om än hostig, och då insjuknar min skolkille lagom till sportlovet...Däremellan har lilleman hunnit få öroninflammation igen, så gårdagen spenderade han och jag på distriktsläkarjouren för att få penicillin. När vi kom bad de oss återkomma om två timmar, så vi for hem och åt lunch. Väl tillbaka fick vi vänta i mer än två timmar till. Nåja, nu har han fått sitt penicillin - som han avskyr. Det är inte lätt att komma på hur man ska ge detta illasmakande dundermedel. Nu provade jag i youghurten, men det var inte heller någon hit. Muta med godis efteråt funkar inte heller...

Efter min stillasittande lördag så har jag idag trotsat mina rädslor för längdskidåkning och faktiskt åkt hela 7,5 km i strålande sol. Det var jobbigt, men härligt. Efter skidåkningen körde jag styrketräning, inklusive plankan, medan Sverige vann guld på femmilen i VM! Jag inser att alla de sit-ups jag tränat den senaste tiden varit världelösa i och med att min magmuskel är delad. Nu är det hårdkörning med plankan som gäller. Jag måste få till styrketräning hemma, men hur gör man med en 20-månaders vilde bredvid?

Hur som helst är jag nöjd med helgen. Nu hoppas jag på snabb tillfriskning hos min stora kille så att vi kan få njuta av sportlovet i slutet av veckan när vi har semester.

1 kommentar:

  1. Elände med alla dessa smittor som vandrar runt mellan barnen och i familjen. Just nu håller jag tummarna att ingen av oss dlir förkyld igen, även här är det sportlov, men jag är ledig först i slutet av veckan.

    SvaraRadera