Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

lördag 6 april 2013

Firat födelsedag

Påsklovet avslutades igår med strålande solsken över min födelsedag. Bästa presenten var att jag var ledig, men av familjen fick jag en träningsmatta och det var precis vad jag önskat mig. Jo förresten, glada barn hade jag mer än gärna önskat att jag fått, men det blev gnissel, gråt och bråk på förmiddagen.

Efter lunch tog jag lilleman i vagnen och gick en långpromenad till kondis. Min lediga skolkille cyklade med och de andra mötte upp efter mathandling. Det blev faktiskt en lugn stund med välförtjänt go fika innan jag gick hem igen.

Senare vankades det premiärgrillning. Det är något visst med första grillningen och revbensspjällen blev gudomligt goda! Till efterrätt blev det förstås glass och denna gång var smaksättningen punschrussin, rostade hasselnötter och choklad, mums! Barnen (och jag) fick jordgubbsglass med marshmallows och vit choklad. Mycket bättre än tårta faktiskt!

En bra dag som ska firas med släkten på söndag. Då kombinerar vi min och min mans födelsedag. Det är roligt att fylla år!





3 kommentarer:

  1. Gillar också att fylla år, synd att man inte gör det oftare! :-) grattis!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Så får man skicka en massa grattisar så här i efterskott ;)

    Nu är det dags igen att spåna:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/real-life-skor-2.html

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera